Underhåll, en viktig parameter till nöjda kunder

Service, akut och förebyggande

När ett arbete är klart är det viktigt med underhåll för optimal kvalitet över tid. Fiberoptiska nätverk är stabila, driftsäkra och långlivade. Men trots det kan det bli driftstörningar och avbrott av olika skäl (den mänskliga faktorn och möss är faktiskt de vanligaste felkällorna). Därför erbjuder vi tjänster inom förebyggande- och akutservice där vi kan mäta oss fram till problemet och åtgärda direkt.

Felsökning, innehåller både reparation och beredskapsnivå

Vi felsöker och reparerar när det har hänt något, dygnet runt. Och du kan dessutom välja vilken beredskapsnivå du vill ha.

Underhållsmätning, håller dig uppdaterad om kapaciteten

Vi mäter upp och kontrollerar att alla lediga fiber i varje fiberkabel är OK. Det innebär att du är förberedd när du ska koppla in nya kunder på din tillgängliga kapacitet. Underrubrik: Nätoptimering, rätt kapacitet till alla Genom att vi använder en avancerad PMD-mätare (Polarisation Mode Dispersion) kan vi ge dig svart på vitt över kvaliteten på fibern. Vi mäter överföringskapaciteten med hög noggrannhet i varje enskild fiber, så att du kan optimera utnyttjandet till varje kund. Det vill säga matcha fiber med lägre kapacitet till enklare tjänster, och fiber med hög kapacitet till mer krävande tjänster.

Vi erbjuder både löpande service och jouravtal i olika former, efter era behov. Kontakta oss gärna för mer information.

Dagen innan midsommarafton blev jag uppringd av vår nätchef, en kabel var avgrävd någonstans och jag körde dit. När jag funnit platsen och konstaterat skadan så bestämde vi att ta kontakt med Nilan Engineering. Det tog inte många minuter för Ingvar att sätta igång en rundringning. Själv var jag på plats i mindre än en timme och då hade Ingvar själv anlänt för att ta emot ett grävteam som ställde upp trots stundande helg.

 Alla visste precis vad som skulle göras och efter några timmar var kabeln lagad. Det är detta som gör att Nilan är vårt första val.

Snabbhet
Engagemang
Proffsighet

…samt jävligt trevliga.

Thomas NilssonFälttekniker, IP only

Vi använder Nilan som entreprenör för att:
– Nilan medverkar till utveckling och införande av nya tekniska lösningar.
– Har personal med hög kompetens.
– Levererar i rätt tid och med rätt kvalitet.
– Är flexibla och lösningsorienterade.

Anders Jönsson
Anders JönssonProjektledare, Tele2